4. Het begin als 2CV-specialist
De handel in eenden, onderdelen en ook de eerste reparaties konden nu serieus beginnen.
Er werden steeds weer andere eenden, Amietjes en Dyanes, maar vooral besteleenden gekocht, opgeknapt, een tijdje bereden en weer doorverkocht. Intussen werd de voorraad onderdelen op de zolder steeds groter en puilde die op het laatst echt uit. Ook kwam het weleens voor dat de laatste eend verkocht was en we zelf geen vervoer meer hadden. Dan werd er in de plaatselijke kranten gezocht bij de advertenties en ging ik met de bus naar Groningen met een paar honderd gulden op zak om een oude, roestige, maar nog goed rijdende eend op te halen. We konden dan weer even vooruit. Die eend werd later weer gesloopt of toch nog weer opgeknapt. Intussen begon het aantal eenden, Dyanes en Amietjes dat er rondreed in- en in de omgeving van Annen wel op te vallen. Zo had de ene huisarts eerst een 2CV special uit 1975 ( ja, zo’n mooie gele) en later zelfs een echte, ook gele Mehari. De vrouw van de andere huisarts reed ineens in een mooie Dyane rond. En velen volgden.